Zo 27 september t/m woensdag 30 september - Reisverslag uit Port Campbell, Australië van Moniek Groenewoud - WaarBenJij.nu Zo 27 september t/m woensdag 30 september - Reisverslag uit Port Campbell, Australië van Moniek Groenewoud - WaarBenJij.nu

Zo 27 september t/m woensdag 30 september

Door: moniek

Blijf op de hoogte en volg Moniek

30 September 2015 | Australië, Port Campbell

Zondag 27 sept… wordt je gewoon half bevroren wakker. Jeetje wat was het koud en wat een rot nacht daardoor. En als klap op de vuurpijl nog een lek luchtbed olm. Half 6 dus klaar wakker. En het ook gewoon niet warm krijgen. Gelukkig had jessie hetzelfde probleem. Snel dus de tent afgebroken spullen opgeruimd en de auto weer in gesprongen. Voor het weg rijden nog even gauw met Anouk geskyped want die was nog druk der verjaardag aan het vieren. Om 7 uur vervolgens weer on the Road. Om 8 uur gelijk gestopt bij de woolwarths. Een supermarkt waar ze echt alles verkopen. Dus hier hebben we even flink inkopen gedaan voor de eerste tijd. Lang houdbare etenswaren zoals noodles en crackers en zo. Maar ook een nieuw luchtbed en een dikke deken om onder te slapen. Hup weer terug de auto in en verder rijden naar eden. Onderweg natuurlijk allemaal mooie dingen gezien. Eenmaal daar aangekomen begon het riedeltje weer opnieuw. Tent opzetten luchtbed opblazen en opmaken eten koken en douchen. Toen we het douche gebouw uit liepen stonden er in ene een paar wilde kangaroo’s voor onze snufferd! Super gaaf natuurlijk.
Maandag 28 sept werden we weer ijskoud en vroeg wakker. Zo blijkt maar weer… dat kamperen ben ik echt nog niet gewend hihi. Maar ach het heeft ook zeker wel weer wat. Vroeg weer op weg want vandaag willen we de laatste 600km rijden tot aan Melbourne. And we made It. Daar een hostel geboekt waar 2 meiden van de groep waarmee we reisde ook zaten wel even nog een keer zo gezellig. Maar aangezien er geen gratis parkeerplek in de buurt zat moest ik hem ergens ver weg zetten. Zo gezegd zo gedaan en toen kon ik hem bij Jos kwijt. Heerlijk even bij gekletst en toen heeft die me op de tram gezet. Tot het einde van de tram zei die. Nou ja prima dacht ik. En ik maar wachten en wachten. 45 minuten later bleek ik heel het centrum al uit te zijn. Ik was dan ook wel met 1 van die meiden dus we waren ook druk in gesprek geweest en hadden niet door dat het zo snel voorbij was gegaan. Dus de beste man van de tram zei laatste halte. Wij als 2 zielige meisjes erheen om te vertellen dat we na 2 uur al verdwaald waren in deze grote stad haha. Gelukkig zijn alle mensen hier heel lief. We konden blijven zitten en de vrouw die hem over nam heeft ons keurig geroepen op het moment dat we eruit moesten. Uiteindelijk was het wel 21.00uur en liepen we nog rond met onze boodschappen voor het Avond eten. Gelukkig was het sla dus snel klaar en konden we om 21.30 alsnog gauw eten. En zijn we om 23.00uur lekker gaan slapen.
Dinsdag 29 september lekker een dagje met Jos op stap. Aangezien hij bekend is hier in de stad zou hij me wel even rond leiden. Te beginnen met een heerlijke Mexicaanse lunch als goedmakertje voor de verkeerde tram hihi. Vervolgens zijn de stad in geweest. Skybar terras nr. 1, the queen Victoria markt waar je alles kan kopen. Een mega grote markt was het. Ook zijn we naar de eureka tower geweest. Dit geeft je helemaal uitzicht over heel Melbourne. Maar zo ver al dat je kon kijken was er gewoon gebouwd. Zo bizar hoe groot de steden hier zijn. Ik die tower zijn we ook sky box geweest. Een glazen hok wat uit het gebouw schuift. Ook onder je voeten is het van glas. Echt zo bizar. Even op de vloer gaan liggen en naar beneden gestaart vanaf 285 meter hoog. Vervolgens lekker terug naar Jos ze huis even even gerelaxed voordat we een hapje gingen eten bij een super leuk tentje. Daaruit vandaan naar skybar nummer 2. Nu was het natuurlijk veel mooier aangezien het donker was. Alle lichtjes van de stad kon je bekijken. Om 01.00 uur was ik terug in het hostel in rijp voor me bed.
Woensdag 30 september. Jessie maakte me om 09.00 uur wakker. Aangezien ik met oordoppen in sliep en dus geen wekker hoorde. Vandaag zouden we the great ocean Road gaan rijden. Dus hup uit de veren. Eerst nog even gezellig met Joyce geskyped. Heerlijk! En toen spullen gepakt en de auto op gaan halen. Nadat Jos ons nog even heb geholpen met laatste dingen (luchtfilter vervangen en geholpen met olie pijlen en bij vullen) weet ik nu zeker dat ik weet hoe het werkt. Ja blijf natuurlijk wel blond he dus het zekere voor het onzekere nemen! En toen begonnen we weer aan een lange reis in de auto. En wauw wat hebben we een mooie dingen gezien onderweg. Een slingerende weg langs de kust met aan de ene kant mooi bos en aan de andere kant het strand met die mooie zee. Niet in woorden uit te drukken zo gaaf. En als laatste stop hadden we daar de 12 apostels. We kwamen daar net op het goede moment aan wanneer de zon mooi begon te zakken. Even staan kijken en staren. Jammer van alle Chinezen die er liepen en je weinig ruimte geven om zelf een foto te maken of iets. Ze bleven staan en maakte zoveel foto’s van zichzelf in elke mogelijk pose. Maarja moniek zou moniek niet zijn als ze dit rustig had staan blijven bekijken en is op een gegeven moment gewoon ook gaan staan. Toen hebben ze toch maar even gewacht. Nadat wij een aantal plaatjes hadden genomen schoten ze gelijk weer terug voor een volgende foto sessie. Maarja.. tijd om te gaan en ons hostel op te gaan zoeken. Nog niet geboekt of iets dus hopen dat er plaats was. En dat was er gelukkig. Heel mooi hostel eigenaresse is een Nederlandse vrouw die ons heel lief al tips gaf over baantjes. Het was dan wel werken in een vis fabriek wat ik mezelf dus echt niet zie doen, maar het was zeker lief bedoel. Heb natuurlijk niet gezegd tegen haar dat ik dat vies vond voor de mensen die dat denken! Hihi. Nou snel gegeten en bedden op gemaakt en nu zit ik hier even jullie op de hoogte te stellen. Nu denk ik dat jullie wel weer even genoeg weten. Foto’s ga ik allemaal op Facebook gooien omdat het niet goed werkt op mijn blog. Voor de mensen zonder Facebook… vraag het even aan iemand of die ze kan laten zien

  • 30 September 2015 - 12:56

    Naadje:

    Jeetje moo wat een avonturen weer!

    Zo te lezen al een groot stuk afgelegd! Moeten jullie nog ver naar waar jullie naar toe willen?

    Ik kijk uit naar je foto's! Zal van de week wel wat 'hete' plaatjes van mooie mannen sturen om warm te kunnen worden in de koude nachten whahaha

    Have fun meis!

    Xx Naadje



  • 30 September 2015 - 13:41

    Jacqueline:

    Nog niet zo lang daar en nu al een hoop moois gezien. Wauw! Wat ben ik jaloers :-p
    Geniet er van meid!
    Ik wacht rustig op je volgende blog en benieuwd naar de foto's ;-)
    Liefs Jacqueline

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Port Campbell

Australie 2015/2016

-

Recente Reisverslagen:

07 Februari 2016

Time to work

20 December 2015

melbourne here we come.

26 November 2015

change of plans

02 November 2015

werken werken werken

17 Oktober 2015

Werk in aantocht!
Moniek

Hee allemaal, Via deze weg kan iedereen, ook de mensen zonder Facebook, mijn reis bijhouden! We'll keep in touch. En ik zie jullie allemaal volgend jaar weer. Dikke kus, Moniek

Actief sinds 14 Sept. 2015
Verslag gelezen: 198
Totaal aantal bezoekers 5156

Voorgaande reizen:

15 September 2015 - 25 September 2016

Australie 2015/2016

Landen bezocht: