Werk in aantocht! - Reisverslag uit Fremantle, Australië van Moniek Groenewoud - WaarBenJij.nu Werk in aantocht! - Reisverslag uit Fremantle, Australië van Moniek Groenewoud - WaarBenJij.nu

Werk in aantocht!

Door: moniek

Blijf op de hoogte en volg Moniek

17 Oktober 2015 | Australië, Fremantle

Maandag 12 oktober hmm ja waar ga je beginnen met werk zoeken. Dus we dachten laten we maar richting margaret river rijden. Daar in de buurt had je vast wel werk. Eerst daar een hostel gezocht en eigenlijk lekker rond gekeken in het dorpje. Super schattig en leuk dorpje. Eigenlijk gelijk niet veel van werk zoeken terecht gekomen. In de avond heel gezellig een tijd met Nadia geskyped. Waarschijnlijk kon mijn telefoon die nutteloze heerlijke gesprekken waar wij zo goed in zijn niet aan… want een half uur na ons gesprek overleed me telefoon.. RIP. Nouja eerst denk je nog zal vast aan de batterij liggen. Opladen en met rust laten wie weet doet die het morgen gewoon weer.
Dinsdag 13 oktober. Weet je zeker dat het dinsdag de 13e is? En niet vrijdag de 13e? Wat een #%^&&%# dag joh. Moet dan vandaag echt alles tegen zitten.. Eerst naar de stad voor me telefoon. Want ja die was toch echt nogsteeds kapot. Dus toch maar kijken voor een nieuwe batterij of dat helpt. Maar tevergeefs ook dat werkte niet meer. Dan toch maar kijken voor een nieuwe telefoon. Maar een telefoon moet natuurlijk wel een beetje een goede camera hebben. Dus je koopt geen ding van 100 dollar. Nee de vrouw in de winkel zij dat dit een telefoon was met een betere camera dan de camera’s die ze hier verkopen. Nou vooruit dan maar. Ogen dicht en pinnen. Krijg je een kleinere simkaart erbij want je oude past niet. Even vodafone bellen en dan zetten ze alles over. Zo gezegt xo gedaan zou je zeggen toch. Maar nee bij mij lukte dat natuurlijk weer niet in 1x. Loop je ondertussen terug richting een telefoon winkel voor hulp. Valt de stroom uit in het hele blok (terwijl het een stralend mooie dag was) en konden ze me dus niet meer verder helpen. God zij dank mocht ik wel een hoesje voor me telefoon kopen. Want met mijn geluk had ik die anders ook nog gesloopt. Nou dan maar terug naar het hostel. Weer vodafone bellen om te zeggen dat het nog niet werkt. Na een half uur aan de telefoon te hebben gehangen kwamen ze tot de conclusie dat het dan toch echt maar aan de nieuwe simkaart moest liggen en maar langs de winkel te gaan. Ja halloo.. ik zit in margaret river. Dichts bij zijnde winkel is in perth zo’n 2 a 3 uur rijden! Zoek het allemaal maar even uit dacht ik toen. Denk dat ik me maar moet verstoppen in me bed en er niet meer uit moet komen met me nog steeds niet werkende telefoon. Owja en als klap op de vuurpijl… had ik gevraagd toen ik in de winkel was of me geheugenkaart erin kon. En dat was mogelijk. Zet je die telefoon in elkaar kan dat dus niet. Heeft die alleen intern geheugen. Echt fck my life dacht ik toen. Al me foto’s stonden erop. Gelukkig past die geheugenkaart in me gopro en kon ik hem zo leeg halen. Maar dat was wel echt de laatste druppel. Echt niet meer onder die dekens vandaan komen dan tot morgen
Woensdag 14 oktober. Dag vodafone hallo telstra. Helemaal klaar mee. Nieuwe simkaart gekocht en telstra deed de rest. Me australische nummer bleef hetzelfde en alles binnen een kwartier geregeld. Nu was ik eindelijk weer bereikbaar. Helaas wel alle nummers kwijt. Maar ach die krijg je vanzelf wel weer. Mensen me nederlandse whatsapp nummer krijg ik dus niet meer binnen. Voor mochten mensen daar toch nog naar appen. Vandaag verschillende bedrijven langs geweest en onze cv’s achter gelaten. housekeeping en/of bediening. In de avond lekker in het hostel gezeten met gezellige mensen allemaal gepraat die echt overal vandaan komen. Nederland, zweden, italie, frankrijk. Dus eigenlijk echt een europees hostel.
Donderdag 15 oktober zijn we vertrokken voor een kleine roadtrip. Zo zijn we naar cape leeuwin geweest. Het meest zuid westelijke punt van australie. Daar komen the southern ocean en de indian ocean samen. We hadden alleen betaald voor ground floor. Maar toen we daar rond keken kwam een hele lieve oude man wat de gids bleek te zijn ons vragen om gratis mee te gaan met zijn tour en de vuurtoren in. Super lief! Iedereen die een kaartje gegeven en bij ons zei die o jullie kaartje heb ik al. Nu hoorde we alle verhalen erbij ook. Hoe de vuurtoren met zware wind gewoon beweegt bovenin. Dat het 1 van de 3 gevaarlijkste punten is om te doorkruisen vanwege de vele rotsen onder water en de wilde stromen van de 2 oceanen die samen komen. Daarna door gereden en gewoon mooie dingen langs de weg gezien. Mooie omgevingen en van die leuke kleine beekjes waar je dan in ene overheen rijd. Uiteindelijk gestopt in dunsborough. 1 nachtje in een hostel aan het strand.
Vrijdag 16 oktober zijn we gaan rijden naar fremantle. Hier slapen we in een hostel dat is gebouwd in de oude fremantle gevangenis. Super gaafr want overal hangen fotos met informatie de oude muren staan er nog. Zit je buiten ben je nog helemaal omheind. Maar een super mooi en schoon hostel. Een grote keuken met pannen waar je daadwerkelijk mee kan koken, omdat er nog een anti aanbak laag in zit en ze niet verbogen zijn. En dan ook nog is een regendouche. Heeeerlijk! Dus in de middag lekker in de hangmat in de tuin op zoek geweest naar werk weer via gumtree. Een soort marktplaats. En daarop hebben we dan ook wel het 1 en ander gevonden. Misschien op een paardenstal. Zij zou me van het weekend nog ergens bellen. En maandag gaan we dan beginnen met aardbeien plukken haha. Nu voel ik me echt een backpacker met fruit plukken! Mag natuurlijk niet ontbreken deze reis. In de avond lekker met mams paps en zus geskyped. Even kijken hoe bruin me ouders waren na hun vakantie in egypte. Maar gelukkig doe ik hier een ook een kleurtje op en was ik dus niet erg jaloers op die van hun hihi.
Zaterdag 17 oktober wat een heerlijke bedden hebben ze hier. Gewoon voor het eerst uitgeslapen hier. En tot half 10! Nou dat is toch wel wat hier aangezien ik iedere dag rond half 8 wakker ben. Op het gemakkie opgestaan want die tijd hebben we. Over de markt gelopen van hier en over de pier door de hele haven. Een mini city trip. Vanavond gaan we even lekker de kroeg opzoeken want dat doen we eigenlijk bijna nooit hier dus is wel een keer zo gezellig. Kreeg vandaag een mailtje of we morgen kunnen helpen schoonmaken ergens in perth dus morgen begint eigenlijk ons eerste baantje al een beetje. Ach misschien niet het beste maar dat maakt ons helemaal niet uit. We vinden het allemaal wel grappig en het begin is er. Nouja dit was het wel weer even voor zover. Tot snel weer! xxxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Fremantle

Australie 2015/2016

-

Recente Reisverslagen:

07 Februari 2016

Time to work

20 December 2015

melbourne here we come.

26 November 2015

change of plans

02 November 2015

werken werken werken

17 Oktober 2015

Werk in aantocht!
Moniek

Hee allemaal, Via deze weg kan iedereen, ook de mensen zonder Facebook, mijn reis bijhouden! We'll keep in touch. En ik zie jullie allemaal volgend jaar weer. Dikke kus, Moniek

Actief sinds 14 Sept. 2015
Verslag gelezen: 183
Totaal aantal bezoekers 5145

Voorgaande reizen:

15 September 2015 - 25 September 2016

Australie 2015/2016

Landen bezocht: